Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2013

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΛΗΘΕΙΑΣ Π.ΦΙΛΟΘΕΟΥ ΖΕΡΒΑΚΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ Π.ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΓΚΑΓΚΑΣΤΑΘΗ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΛΗΘΕΙΑΣ Π.ΦΙΛΟΘΕΟΥ ΖΕΡΒΑΚΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ Π.ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΓΚΑΓΚΑΣΤΑΘΗ

 
 
 Σ.Σ.ΩΣ ΓΝΩΣΤΟΝ, οἱ καινοτόμοι Οἰκουμενισταί, αὐτοὶ οἱ καταφρονηταὶ τῶν Πατρικῶν Παραδόσεων καὶ τοῦ ᾿Εκκλησιαστικοῦ ῾Ημερολογίου, ἐνῶ παραδέχονται ὅτι οἱ αἱρετικοὶ ἔχουν Χάρι καὶ Μυστήρια, εἶναι δὲ πρὸς αὐτοὺς ἀνεκτικοὶ καὶ φιλόφρονες, ταυτοχρόνως δὲν παύουν ἀπὸ τὸ νὰ συκοφαντοῦν τοὺς ᾿Ορθοδόξους ᾿Αντιοικουμενιστὰς τοῦ Πατρίου ῾Ημερολογίου, ὡς δῆθεν σχισματικούς, καθηρημένους καὶ στερουμένους Μυστηρίων.Τὸ δυστύχημα εἶναι, ὅτι ἀκόμη καὶ οἱ Νεοημερολογῖτες, ὡς καὶ οἱ ῾Αγιορεῖτες, οἱ ὁποῖοι ἀντιτάσσονται, μέχρι τώρα μόνον δημοσιογραφικῶς, στὸν αἱρετικὸ Οἰκουμενισμό, υἱοθετοῦν ἀβασανίστως τὶς συκοφαντίες αὐτές, εὑ- ρισκόμενοι προφανῶς σὲ δεινὴ σύγχυσι καὶ προκαλοῦντες περαιτέρω σύγχυσι στοὺς εὐσεβεῖς. Εχουμε ἐπανειλημμένως καὶ τεκμηριωμένως ἀποδείξει καὶ διακηρύξει, ὅτι οἱ καθαιρέσεις, τὶς ὁποῖες ἐπιβάλλουν οἱ καινοτόμοι Οἰκουμενισταὶ τοῦ Νέου ῾Ημερολογίου, δὲν εἶναι ἀληθεῖς καθαιρέσεις, ἀλλὰ ψευδοκαθαιρέσεις, οἱ δὲ Κληρικοὶ τοῦ Πατρίου ῾Ημερολογίου ποτὲ δὲν καθηρέθησαν πρα γματικά, ἀλλ᾿ ἐδιώχθησαν· ποτὲ δὲν ἔχασαν τὴν Θεία Χάρι τὰ ῾Ιερὰ Μυστήριά τους, ἀλλὰ καὶ αὐτοὶ ἔλαβαν πλουσιωτέρως τὴν εὐλογία τοῦ Θεοῦ.Οἱ ἄδικες καθαιρέσεις, λόγῳ τῆς ἐμμονῆς στὴν ᾿Αλήθεια τῆς Πίστεως καὶ τὴν ῾Ιερὰ Παράδοσι, δὲν ἰσχύουν, οὔτε ἐπιφέρουν κανένα ἀρνητικὸ ἀποτέ λεσμα, ὅπως διαπιστώνουμε καὶ ἀπὸ τὴν περίπτωσι τοῦ ῾Ιεροῦ Χρυσοστόμου, ὁ ὁποῖος ἄν καὶ καθηρέθη ἀδίκως δύο φορὲς καὶ ἐξωρίσθη, συνέχισε νὰ ἀσκῆ τὰ ἀρχιερατικὰ καθήκοντά του:«Καὶ ἐδίδασκε καὶ ἐχειροτόνει πολλοὺς μὲν ᾿Επισκόπους, πλείους δὲ Πρεσβυτέρους καὶ Διακόνους. ᾿Επετέλει δὲ καὶ πολλὰ σημεῖα ἐν τῇ ἐξορίᾳ, ζῶν τε καὶ μετὰ θάνατον».Τὴν ἀλήθεια αὐτὴ ἐπιβεβαιώνει καὶ ὁ ἀείμνηστος Γέρων Φιλόθεος Ζερβᾶκος (25.4.1980 ἐκ.ἡμ.), ὁ ὁποῖος -ὡς Πνευματικὸς τοῦ Σεβασμιωτάτου Πατρὸς καὶ Μητροπολίτου μας κ. Κυπριανοῦ- εἶχε εὐλογήσει τὴν προσχώρησί μας στὸ Πάτριο ῾Ημερολόγιο ἐξ αἰτίας τοῦ Οἰκουμενισμοῦ (1969) καὶ μᾶς εἶχε ἐνθαρρύνει στὴν περαιτέρω πορεία μας μὲ πολλὲς καὶ διάφορες ᾿Επιστολές, τὶς ὁποῖες σκοπεύουμε νὰ φέρουμε στὸ φῶς τῆς δημοσιότητος ἐν καιρῷ εὐθέτῳ.Τὴν 16.5.1973, ὁ ῾Οσιώτατος Γέρων τῆς Πάρου εἶχε στείλει μίαν ᾿Επιστολὴ στὸν «ἄνθρωπο τοῦ Θεοῦ», τὸν πασίγνωστο παπα-Δημήτρη Γκαγκαστάθη (1975), ᾿Εφημέριο Πλατάνου Τρικάλων, ἡ ὁποία ἀναφερόταν κυρίως στὸν «π. Κυπριανὸν ποὺ προσεχώρησεν εἰς τὸ Παλαιὸν ῾Ημερολόγιον καὶ ἡ ἐπίσημος ᾿Εκκλησία τὸν ἔχει καθαιρέσει».Δημοσιεύουμε τὴν ὄντως βαρυσήμαντον καὶ πολυσήμαντον ἐκείνην ᾿Επιστολὴν μὲ ἰδιαίτερη χαρά, ἐπὶ τῇ εὐκαιρίᾳ μάλιστα τῆς τριακοστῆς ἐπετείου ἀπὸ τῆς κοιμήσεως τοῦ εὐλογημένου ἐκείνου ῾Ιερέως, τοῦ παπα-Δημήτρη (16/29.1.1975), ἀλλὰ καὶ πρὸς διάλυσιν τοῦ ζοφεροῦ νέφους τῶν συκοφαντιῶν, τὸ ὁποῖο προκαλοῦν τόσον οἱ δυστυχεῖς Οἰκουμενισταί, ὅσο καὶ οἱ δυστυχέστεροι ἴσως τούτων Νεοημερολογῖται καὶ ῾Αγιορεῖται, ἀντιφρονοῦντες μέν, συγκαταποντιζόμενοι δε...

 
᾿Εν Πάρῳ τῇ 16-5-1973
Τῷ ἐν Κυρίῳ αἰδεσιμωτάτῳ ἀγαπητῷ ἀδελφῷ καὶ συλλειτουργῷ π. Δημητρίῳ χαίρειν.Ο Χριστὸς ἀληθῶς ἀνέστη, ζωὴν αἰώνιον χαρισάμενος καὶ Βασιλείαν Οὐράνιον δωρησάμενος πᾶσι τοῖς πιστοῖς, τοῖς ὀρθῶς πιστεύσασι καὶ ἐπεγνωκόσι τὴν ἀλήθειαν.Ελαβον τὴν ἐπιστολήν σας καὶ σᾶς ἀπαντῶ εἰς τὰ ἐρωτήματά Σας.Πρῶτον, διὰ τὸν π. Κυπριανὸν ποὺ προσεχώρησεν εἰς τὸ Παλαιὸν ῾Ημερολόγιον καὶ ἡ ἐπίσημος ᾿Εκκλησία τὸν ἔχει καθαιρέσει καὶ αὐτὸς πάλιν ἐξασκεῖ τὸ ὑπούργημα καὶ λειτουργεῖ καὶ γράφει «Καθηγούμενος ῾Ιερᾶς Μονῆς ῾Αγίων Κυπριανοῦ καὶ ᾿Ιουστίνης», σᾶς γνωρίζω τὰ ἑξῆς:Εὰν μόνον διὰ τὸ Παλαιὸν ῾Ημερολόγιον ἡ ἐπίσημος ᾿Εκκλησία τὸν ἐκάθηρε, διὰ νὰ εἶναι ἔγκυρος ἡ καθαίρεσίς του, ἔπρεπενὰ καθαιρέσῃ ὅλους τοὺς Παλαιοημερολογίτας·νὰ κατεδίκαζεν αὐτὸ τὸ ἴδιον τὸ Παλαιὸν ῾Ημερολόγιον·[νὰ κατεδίκαζεν] ἀκόμη καὶ αὐτὴν τὴν Αην Οἰκουμενικὴν Σύνοδον, ἥτις, ἐπὶ τῇ βάσει τοῦ Παλαιοῦ ῾Ημερολογίου, τοῦ λεγομένου ᾿Ιουλιανοῦ, ἐθέσπισε τὴν ῾Εορτὴν τοῦ Πάσχα νὰ μένῃ ἀσάλευτος, αἰώνιος·νὰ ἐκάθηρε ὅλας τὰς [λοιπὰς] ἕξ ῾Αγίας Οἰκουμενικὰς Συνόδους, αἱ ὁποῖαι τὸ ἠκολούθησαν·[νὰ ἐκάθηρε] τὴν ἐν ᾿Αντιοχείᾳ Σύνοδον, ἥτις εἰς τὸν πρῶτον αὐτῆς Κανόνα ὁρίζει, ὅστις τολμήσῃ νὰ σαλεύσῃ τὸν ῞Ορον τῆς Αης ῾Αγίας Οἰκουμενικῆς Συνόδου (ὅστις ὁρίζει περὶ τοῦ Πάσχα νὰ μένῃ ἀσάλευτος), ἐὰν εἶναι κληρικὸς νὰ καθαίρηται, ἐὰν εἶναι λαϊκὸς νὰ ἀφορίζεται.Τὸ Νέον ῾Ημερολόγιον εἰς τὴν ᾿Ορθόδοξον ᾿Εκκλησίαν καμμία, οὔτε Οἰκουμενικὴ οὔτε Τοπική, Σύνοδος τὸ εἰσήγαγε.Τὸ εἰσήγαγεν ἀντικανονικῶς καὶ παρανόμως ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης Μελέτιος [Μεταξάκης, 1871-1935], ἔχων τὸν 33ον ὕπατον βαθμὸν τῆς Μασσωνίας 6, μὲ ἕξ ᾿Αρχιερεῖς 7 ἀντορθοδόξως φρονοῦντας, διὰ νὰ δείξῃ καταφρόνησιν εἰς τὴν ᾿Ορθόδοξον ᾿Εκκλησίαν καὶ εἰς τὰς Παραδόσεις τῶν ῾Αγίων ᾿Απο- στόλων καὶ ῾Αγίων Πατέρων καὶ συμφωνίαν μὲ τοὺς καινοτόμους νεωτεριστὰς σχισματαιρετικοὺς Παπιστάς, καὶ Διαμαρτυρομένους Λουθηροκαλβινιστάς..Τὸ Νέον Γρηγοριανὸν Παπικὸν ῾Ημερολόγιον, τὸ ὁποῖον εἰσήγαγεν ὁ Πάπας Γρηγόριος [ΙΓ´, 1572-1585] πρῶτον εἰς τὴν Δυτικὴν ᾿Εκκλησίαν, ἐπεχείρησε δὲ νὰ τὸ εἰσαγάγῃ καὶ εἰς τὴν ᾿Ορθόδοξον ᾿Ανατολικὴν ᾿Εκκλησίαν, ἡ ᾿Ορθόδοξος ᾿Εκκλησία ὄχι μόνον δὲν τὸ ἐδέχθη, ἀλλὰ καὶ τὸ ἀνεθεμάτισεν εἰς δύο Τοπικὰς Συνόδους, συνελθούσας ἐν Κωνσταντινουπόλει.Η ἐπίσημος ᾿Εκκλησία ὤφειλε νὰ ἀπαλλάξῃ τὸν ἑαυτόν Της ἀπὸ δύο ἀναθέματα, εἰς τὰ ὁποῖα ὑπόκειται.Τὸ ἕν ἀνάθεμα εἶναι τῆς Ζης [῾Αγίας] Οἰκουμενικῆς Συνό- δου, ἥτις ὁρίζει: «Εἴ τις πᾶσαν Παράδοσιν ᾿Εκκλησιαστικὴν ἔγγραφόν τε ἤ ἄγραφον ἀθετεῖ, ἀνάθεμα».Η Αη ῾Αγία Οἰκουμενικὴ Σύνοδος, ἡ ὑπὸ 318 Θεοφόρων Πατέρων συγκροτηθεῖσα, μᾶς παρέδωκε τὸ Παλαιὸν ῾Ημερολόγιον τὸ Νέον τὸ παρέδωκεν ὁ Πάπας Γρηγόριος καὶ ὁ μασσῶνος Μελέτιος Μεταξάκης.Η ἐπίσημος ᾿Εκκλησία τὸ παρεδέχθη χωρὶς δυσκολίαν, κατεφρόνησε τὴν Παράδοσιν τῆς Αης ῾Αγίας Οἰκουμενικῆς Συνόδου καὶ ἠθέτησεν, ἑπομένως ἐπωμίσθη τὸ ἀνωτέρω ἀνάθεμα τῆς Ζης ῾Αγίας Οἰκουμενικῆς Συνόδου, ὡς καὶ τὸ ἑξῆς ἀνάθεμα τῆς ἰδί- ας Συνόδου:«῞Απαντα τὰ παρὰ τὴν ᾿Εκκλησιαστικὴν Παράδοσιν καὶ τὴν διδασκαλίαν καὶ ὑποτύπωσιν τῶν ῾Αγίων καὶ ἀοιδίμων Πατέ- ρων καινοτομηθέντα ἤ πραχθέντα ἤ μετὰ ταῦτα πραχθησόμενα, ἀνάθεμα τρὶς» [Συνοδικὸν ᾿Ορθοδοξίας].Η παράνομος καὶ ἀντικανονικὴ παρὰ τοῦ Πατριάρχου Μελετίου Μεταξάκη εισαγωγή τοῦ Νέου Παπικοῦ ῾Ημερολογίου εἶναι καινοτομία ἐναντιουμένη εἰς τὴν Παράδοσιν τῶν ῾Αγίων καὶ Θεοφόρων Πατέρων.Τὸ δεύτερον ἀνάθεμα εἶναι τὸ ὑπὸ τοῦ Θεοκήρυκος ᾿Αποστόλου Παύλου:«Εἴ τις ὑμᾶς εὐαγγελίζεται παρ᾿ ὅ παρελάβετε, ἀνάθεμα ἔστω»Οἱ ῞Αγιοι ᾿Απόστολοι μᾶς παρέδωκαν μετὰ τὴν ῾Εβδομάδα τῶν ῾Αγίων Πάντων, νηστείαν, τὴν ὁποίαν ἡ παράνομος εἰσαγωγὴ τοῦ Νέου ῾Εορτολογίου κατήργησεν ἐνίοτε τελείως.Νηστεία ῾Αγίων ᾿Αποστόλων: μηδέν· ἄλλοτε μίαν ἡμέραν, ἄλλοτε δύο.Εφέτος εἶναι τέσσαρες ἡμέραι.Αλλὰ μήπως καὶ οἱ λεγόμενοι Γνήσιοι ᾿Ορθόδοξοι Παλαιοημερολογῖται εἶναι ἀπηλλαγμένοι ἀναθεμάτων;Εἶναι παραβάται καὶ καταφρονηταὶ τῆς πρώτης Παραδόσεως: τῆς μεγάλης ἐντολῆς τῆς ᾿Αγάπης.Τὴν ἐντολὴν τῆς ᾿Αγάπης τὴν κατεφρόνησαν, τὴν ἠθέτησαν, τὴν ἀπέβαλον, ἀλληλομισοῦνται, ἀλληλοδάκνονται, ἀλληλοδέρονται.Αγαπητέ μοι π. Δημήτριε·Επὶ 40 ἔτη παρεκάλουν καὶ παρακαλῶ τὸν Θεὸν νὰ παύσῃ τὴν φοβερὰν τρικυμίαν, τὸν φοβερὸν κλύδωνα τῆς ᾿Εκκλησίας καὶ εἰρηνεύσῃ Αὐτὴν καὶ ἤκουσα νύκτα τινὰ φωνὴν ἀοράτως, λέγουσαν:«Πρὸς τοὺς σκολιοὺς σκολιὰς ὁδοὺς ὁ Θεὸς ἐξαποστέλλει».[πρβλ. Παροιμ. κα´ 8: ῾Ο Θεὸς ἐπιτρέπει οἱ διεστραμμένοι καὶ μὴ εὐθεῖς ἄνθρωποι νὰ περιπλέκωνται εἰς ἀδιεξόδους καὶ κατα στρεπτικὰς ὁδούς].Εἶμαι τεθλιμμένος, ἀπογοητευμένος, θρηνῶ καὶ ὀδύρομαι καὶ οὐδὲν ἄλλο λέγω, ὡς ὀλιγόπιστος, εἰ μὴ τὴν τοῦ Πέτρου φθέγγομαι φωνήν: «᾿Επιστάτα, σῶσον ἡμᾶς, ἀπολλύμεθα!» [πρβλ. Λουκ. η´ 24]· σῶσον ἡμᾶς, Κύριε, ἐκ τῆς παρούσης γενεᾶς τῆς σκολιᾶς, τῆς διεστραμμένης, τῆς διεφθαρμένης, μιαρᾶς, τῆς αἰσχρᾶς καὶ πονηρᾶς.Ας μὴ ἀπελπιζώμεθα ὅμως τελείως, ἀλλὰ ἄς ἐξακολουθῶμεν νὰ φωνάζωμεν ὡς ὁ Πέτρος: «᾿Επιστάτα, σῶσον ἡμᾶς, ἀπολλύ- μεθα!», καὶ ἄς ἐλπίζωμεν, ὅτι ὡς Συμπαθής, Εὔσπλαγχνος καὶ ᾿Ελεήμων θὰ ἐκτείνῃ, ὡς τῷ Πέτρῳ, καὶ εἰς ἡμᾶς τὴν χεῖρα καὶ θὰ μᾶς εἴπῃ: «᾿Ολιγόπιστοι, εἰς τι ἐδιστάσατε;» [πρβλ. Ματθ. ιδ´ 31].Εὔχου καὶ προσεύχου καὶ ὑπερεύχου νὰ φωτίσῃ ὁ Οὐράνιος Πατὴρ τοὺς ῎Αρχοντας τῆς ᾿Εκκλησίας νὰ παύσουν νὰ ἀλληλοδάκνωνται, διὰ νὰ μὴ ἀναλωθῶσιν [ὑπ᾿ ἀλλήλων], ἀλλὰ νὰ εἰρηνεύσωσιν ἑαυτοὺς καὶ τὴν ᾿Εκκλησίαν νὰ ἐπαναφέρουν εἰς τὸ Πάτριον ᾿Ορθόδοξον ῾Ημερολόγιον καὶ γίνῃ πάλιν μία ᾿Εκκλησία...
 
 
                                                                               Μετὰ τῆς ἐν Χριστῷ ἀδελφικῆς ἀγάπης
                                                                                                   
                                                                                                    † ᾿Αρχιμανδρίτης Φιλόθεος Ζερβᾶκος

* Πηγή.Περιοδικό Άγιος Κυπριανός.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου