Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2013

ΓΥΙΕ ΜΟΥ ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΑΝΩ ΜΟΥ ΠΑΡΑΔΕΣ.ΘΑ ΣΟΥ ΠΛΗΡΩΣΩ ΤΟ ΑΓΩΓΙ ΑΛΛΗ ΦΟΡΑ

ΓΥΙΕ ΜΟΥ ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΑΝΩ ΜΟΥ ΠΑΡΑΔΕΣ.ΘΑ ΣΟΥ ΠΛΗΡΩΣΩ ΤΟ ΑΓΩΓΙ ΑΛΛΗ ΦΟΡΑ

Άκακος και άχολος,μη γνωρίζων την άρνησιν έδιδε εις πάντας,τους ζητούντας,Και πολλάκις,όπως μου έλεγε ο πάτερ Λαμπρόπουλος,έπιπτε θύμα εκμεταλλευτών,οι οποίοι επήγαιναν και του έλεγαν,ότι ήσαν φτωχοί, ότι επεινούσαν και υπόφεραν και τους έδιδε και την τελευταίαν δεκάραν.Όπως ήτο επόμενο,ήτο αδύνατον,ο άγιος αυτός άνθρωπος να έχει εχθρούς,αδύνατον.Και να τον ύβριζαν ακόμη και να τον έκλεπτον φανερά,αυτός με το μειδίαμα της καλοσύνης εις τα χείλη του,τους συνεχώρει και τους ηυλόγει,,,Αλέκο ήσυχα,ήσυχα,,,Καλά.Καλά παππούλη μη σκιάζεσαι,,,Δε θα μου αφήσεις δεκάρα Αλέκο!Έτσι μιλούσε σ' ένα προσωρινό ψάλτη,τον Αλέκο,που εκμεταλλευόμενος την πραότητα και την αγαθότητα του άγιου ποιμένα,τολμούσε συχνά κι έβαζε το χέρι του μέσα στις τσέπες του και του αφαιρούσε τις οικονομίες.Ο Αλέκος συνόδευε τον Παπα-Νικόλα στις αγρυπνίες και του έκανε τον ψάλτη.Μα ήταν μέθυσος άνθρωπος, αστόχαστος και ρέμπελος.Συνήθιζε ακόμα,να κάνει πολλές παγαποντιές, προκειμένου να βρει παράδες,για να πιει το κρασί του.Ο Παπαδιαμάντης μάλιστα χαριτολογώντας,έλεγε γι' αυτόν,τον άμθρωπο,,,Ο Αλέκος απόψε έχει κρασοκατάνυξη,,,Συχνά δημιουργούσε και φασαρίες στον παπα-Νικόλα δίχως λόγο.Και τότε,όλοι του συνιστούσαν,για χιλιοστή φορά,να τον απομακρύνει από κοντά του,,,Καλός,καλός είναι ο Αλέκος.

 

Έχει κατάνυξη ο Αλέκος,όταν ψέλνει,έχει πολύ μεγάλο φόβο Θεού,,,Μα,παππούλη μου γίνεται αφορμή για σκάνδαλα μέσα στην εκκλησία και παίρνει θάρρητα εκεί,που δεν του τα δίνουν.Ο Αλέκος είναι καλός,να τον αφήκετε,,,Κι ενώ ο παπα-Νικόλας έδειχνε όλη την καλοσύνη και ανεκτικότητά του προς αυτόν,αυτός ο αθεόφοβος έμπαινε αργότερα και μέσα στο Ιερό και από κει άρπαζε,εκτός από τους παράδες που έβρισκε και ό,τι άλλο χρήσιμο βρισκόταν,ακόμα και πάνω στην Αγία Τράπεζα.Κάποια μέρα ο παπούλης βιαστικός καθώς ήταν, έφυγε από την αγρυπνία του Αγίου Ελισσαίου,για να πάει στην ενορία του τον Άι-Γιάννη του Αγρού.Χρειάστηκε όμως,να πάρει αμάξι και όταν έφτασε, διαπίστωσε,πως ο Αλέκος δεν του είχε αφήσει στην τσέπη του, ούτε δεκάρα,,,Γιέ μου,δεν έχω πάνω μου παράδες.Θα σου το πληρώσω όμως το αγώγι μια άλλη φορά,,,Παπούλη μου,να τ' αφήσεις αυτά.Τώρα θα μου δώκεις τους παράδες μου,,,Μα σου λέγω την αλήθεια.Κάτι μου συνέβηκε,φαίνεται και τωραδά δεν κρατώ πάνω μου τίποτις,,,Δεν ξεύρω,τί λες.Το ράσο σου γρήγορα,,,Κι ο παπάς έβγαλε και έδωσε στον αμαξά το ράσο του,για να το πουλήσει και να εισπράξει το αντίτιμο της μεταφοράς, που έκανε.Και χωρίς καμμιά διαμαρτυρία έβγαλε το ράσο του και μπήκε μέσα στην εκκλησία κι έβαλε τα άμφια,για να λειτουργήσει.Δεν πέρασαν όμως,ούτε πέντε λεπτά και ο αμαξάς γύρισε στον Άι-Γιάννη και έξαλλος φώναζε,,,Παπα-Νικόλα,παπα-Νικόλα,,,έλα πάρε το ράσο σου.Ακούς;Δεν θέλω παράδες από σένα,,,Κάλλιο να μη σου το είχα πάρει,,,Κάλλιο να μου κόβονταν τα χέρια...

 

* Άγιος Νικόλαος Πλανάς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου