Ἐπειδή
λοιπόν τό τέλειον κατέχει ἡ τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησία, ὄχι μόνον ὡς πρός
τά δόγματα τῆς Θεογνωσίας καί εὐσεβείας, ἀλλά καί ὡς πρός τῆν ἱεράν τῶν
Ἐκκλησιαστικῶν πραγμάτων κατάστασιν, δίκαιον εἶναι καί ἡμεῖς ν'
ἀπομακρύνωμεν κάθε νεωτερισμόν ἀπό τήν Ἐκκλησίαν γνωρίζοντες ὅτι οἱ
νεωτερισμοί γίνονται πάντοτε ὑπαίτιοι τῆς συγχύσεως καί διαιρέσεως τῶν
Ἐκκλησιῶν, ἀλλά ν' ἀκολουθῶμεν τούς ὅρους τῶν ἁγίων Πατέρων ἀποδεχόμενοι
τά παρ' αὐτῶν δογματισθέντα ἀμετάβλητα χωρίς τήν ἐλαχίστην προσθήκην
καί χωρίς ἀφαίρεσιν κατά τόν πρῶτον τῆς Οἰκουμενικῆς Ζ' Συνόδου κανόνα.
Ἁγίου Δοσιθέου τ. Ἀγάπης 542
(Μελέτιος Πηγᾶς. Παναρθόδοξος Σύνοδος τοῦ 1593 εἰς Κων/πολιν)
Ἡ Ὀρθόδοξος Έκκλησία, κατά πάντα πιστή πρός τούς ἁγίους Ἀποστόλους καί
τούς ἁγίους Πατέρας, δέν θά ἀρνηθῆ τήν Χριστιανικήν της ἀποστολήν καί τό
εὐαγγελικόν της χρέος...
Ἡ Ἐλπίς ἡμῶν τώρα καί πάντοτε καί εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων και εἰς
ὅλην τήν αἰωνιότητα, εἶναι μία καί μοναδική: Ὁ Θεάνθρωπος Ἰησοῦς Χριστός
εἰς τό Θεανθρώπινόν Του σῶμα, εἰς τήν Ἐκκλησίαν τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων καί
Πατέρων.
(Ἀρχιμ. Ἰουστῖνος Πόποβιτς)
Κατά τούς Πατέρας τό Ὀρθόδοξον δόγμα οὐδέποτε χωρίζεται ἀπό τήν
πνευματικότητα. Ὅπου ὑπάρχει ἐσφαλμένο δόγμα, ὑπάρχει ἐσφαλμένη
πενυματικότης καί ἀντιθέτως...
Τό κριτήριον τῆς ἐγκυρότητος τῶν μυστηρίων δι' ἡμᾶς τούς Ὀρθοδόξους εἶναι τό Ὀρθόδοξον δόγμα..
Ὀρθόδοξον δόγμα καί διδασκαλία τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἕνα καί τό αὐτό,
διότι τό δόγμα ὑπάρχει καί βγαίνει μέσα ἀπό τήν Ἁγίαν Γραφήν.
Πονῶ καί ἀγωνιῶ γιά τήν πορεία τοῦ Ἑλληνικοῦ Ἔθνους, τό ὁποῖο συνεχῶς
ἀφελληνίζεται, ἀποχριστιανίζεται, ἀποχρωματίζεται, ἀποκόπτεται ἀπό τίς
ρίζες του καί χάνει τά στοιχεῖα τῆς ταυτότητάς του.
(Ἀρχιμ. Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος)
Καλούμεθα νά ἐργασθοῦμε ἐντός τῆς Ἐκκλησίας, διά τῆς Ἐκκλησίας καί ὑπέρ τῆς Ἐκκλησίας.
(π. Χαράλαμπος Βασιλόπουλος)
Καλούμεθα νά ἐργασθοῦμε ἐν τῷ Θεῷ διά τοῦ Θεοῦ καί πρός δόξαν Θεοῦ.
(π. Ἀθάνασιος Μυτιληναῖος)
ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
Ἁγιογραφικές καί πατερικές μαρτυρίες
Ἐκδόσεις: "ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου