Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2013

Καλός ιερέας διώκεται από τον Πειραιά; (Ο π. Γεώργιος Δορμπαράκης)

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhTfP0MbpBcMrRMTWfsG-utyDtSRyeWf0Wee9fLb77VLigj18QOsSpBSDY28qHKb3AO5aaW7KzMRkzF1pm1wArWK-_6DZoYc3ZdaflsKZcHMdr8WHSekjS1w78unx-vKJSNvZl7fb5DBgHr/s1600/DSCN0369.JPG

Διαβάζουμε στο Διαδίκτυο ότι ο σεβαστός μας π. Γεώργιος Δορμπαράκης [φωτο από εδώ] απολύθηκε από τη Μητρόπολη Πειραιώς, επειδή συνυπέγραψε κείμενο που επιχείρησε να ειρηνεύσει μακροχρόνια ενδοεκκλησιαστική διαμάχη: τη διαμάχη του μητροπολίτη Ναυπάκτου π. Ιερόθεου Βλάχου με τη μονή Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Σκάλας Ναυπάκτου. Στα πλαίσια της διαμάχης αυτής έχουν εξαπολυθεί βαριές κατηγορίες και, όσον αφορά εμένα τον αμαρτωλό, δε μπορώ να γνωρίζω την αλήθεια.
Ομολογώ ότι είναι φίλος των βιβλίων του Ναυπάκτου και προκατειλημμένος υπέρ του - δε γνωρίζω όμως την αλήθεια, επαναλαμβάνω. Εύχομαι απλώς να επέλθει η ειρήνη στο σώμα του Χριστού, προς ώφελος όλων των πατέρων και αδελφών και συγγχαίρω εκείνους που υπογράφουν την έκκληση.
Να όπως που η υπογραφή αυτή φαίνεται ότι στοίχισε ακριβά -αντί να δεχτεί συγχαρητήρια!- στον π. Γεώργιο. Ο μητροπολίτης Πειραιώς για μια ακόμη φορά μας εκπλήσσει δυσάρεστα, επιβεβαιώνοντας ότι είναι μια αντιφατική φυσιογνωμία. Άραγε θα πάρει θέση και - ακόμη περισσότερο - θα διορθώσει την αδικία, που φαίνεται να διέπραξε; Το ευχόμαστε!
Το ιστολόγιο του π. Γ. Δορμπαράκη εδώ. Δε βλέπω να κάνει λόγο για το ζήτημα, επιβεβαιώνονας το ήθος του. Ο Χριστός να τον ευλογεί.

Η είδηση από το ιστολόγιο Ιδιωτική Οδός:

Ο Πειραιώς π. Σεραφείμ
Στις 9 Ιανουαρίου 2013 αναρτήθηκε στο διαδίκτυο έκκληση 26 πιστών χριστιανών προς όλα τα εμπλεκόμενα στην υπόθεση της Ιεράς Μονής Μεταμορφώσεως Ναυπάκτου μέρη, στην οποία με σεβασμό παρακαλούσαν να καταβληθή κάθε προσπάθεια για να θεραπευθή το πρόβλημα και να μην οδηγηθούμε σε σχίσμα.
Ένας εκ των υπογραψάντων ήταν και ο πρωτοπρεσβύτερος της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς π. Γεώργιος Δορμπαράκης, φιλόλογος και θεολόγος, κληρικός έγκριτος και αξιοσέβαστος, με πλούσια ποιμαντική και συγγραφική δραστηριότητα. 
Στις 11 του μηνός αναγράφηκε στο διαδίκτυο ότι ο Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ απαίτησε (δι’ άλλου προσώπου) από τον π. Γεώργιο, την επόμενη κιόλας μέρα της ανάρτησης, να αναζητήσει άλλη Μητρόπολη διότι ετόλμησε να συνυπογράψει την έκκληση. Κάποιοι εξ ημών επικοινωνήσαμε με τον π. Γεώργιο και μας επιβεβαίωσε την είδηση. Παρά το γεγονός ότι τυπικά εμφαίνεται σαν αίτημά του να λάβει απολυτήριο, η αλήθεια είναι ότι εξαναγκάστηκε να το κάνει επειδή του ζητήθηκε και για να μην παραμείνει υπό την σοβαρή δυσμένεια του μητροπολίτη. 
Το μυαλό μας αδυνατεί να συλλάβει το νόημα μιάς τέτοιας απόφασης. Διώκεται στην Εκκλησία μας η ελευθερία της γνώμης; Μήπως έχει ποινικοποιηθή η ειρηνευτική πρωτοβουλία και έκκληση; Με ποιά λογική τιμωρείται ένας ανεπίληπτος και υποδειγματικός κληρικός επειδή συμμετείχε σε μια ευγενική δημόσια έκκληση για ένα χρόνιο πρόβλημα που πληγώνει την Εκκλησία;
Πώς είναι δυνατόν να στερούνται τόσοι χριστιανοί τον ποιμένα τους με μια αιφνίδια απόφαση του μητροπολίτη, χωρίς έστω μια προσωπική ακρόαση προηγουμένως; Ο γνωστός ανά το πανελλήνιο για το εκκλησιαστικό του φρόνημα π. Γεώργιος Δορμπαράκης προφανώς μοιράστηκε στην έκκληση μαζί με άλλους την κοινή αγωνία εξ αιτίας της ποιμαντικής του συνειδήσεως. Πολύ συχνά Έλληνες Ορθόδοξοι κληρικοί παρεμβαίνουν στα δημόσια πράγματα, ακόμη και στα εκκλησιαστικά, με γραπτό λόγο ή στα ηλεκτρονικά μέσα, ενίοτε με τρόπο λιγώτερο συγκρατημένο και ευγενικό από την συγκεκριμένη έκκληση, χωρίς όμως να εκφράσουν κάποια ενόχληση οι Ιεράρχες μας- και πολύ ορθά. 
Ναυπάκτου π. Ιερόθεος
Η δημόσια αυτή διαμαρτυρία μας δεν στοχεύει στην αποκατάσταση του π. Γεωργίου Δορμπαράκη στην ενορία του, κάτι που ο ίδιος άλλωστε μάς απέκλεισε υπό τις κρατούσες σήμερα συνθήκες. Αποσκοπεί όμως στη ευαισθητοποίηση του πληρώματος της Εκκλησίας, του ιερού κλήρου, αλλά και των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών απέναντι σε φαινόμενα αυθαιρεσίας και εξουσιαστικής βίας, τα οποία (περιττό να το τονίσουμε) δεν γίνονται πλέον ανεκτά από τους πιστούς όπως στο παρελθόν. Ιδίως μεσω της θεολογικής ανανέωσης των τελευταίων δεκαετιών έγινε φανερό πλέον πως τέτοιες πρακτικές υποσκάπτουν αυτή καθ’ εαυτή την φύση της Εκκλησίας και του σωστικού μηνύματός της. 
Η ευχή και η προσευχή μας είναι να χρειάζονται στο εξής όλο και λιγώτερες παρεμβάσεις οι οποίες θα στοχεύουν στο να εμποδίσουν και να αναιρέσουν ενέργειες που διαταράσσουν την Εκκλησία και παραχαράσσουν το ορθόδοξο φρόνημα. 
Σημείωση: Η συλλογή υπογραφών άρχισε την Δευτέρα 21 Ιανουαρίου και παρά τον αθρόο ρυθμό της τερματίσθηκε, όπως είχε προαναγγελθή, τα μεσάνυχτα της Πέμπτης 24. [Ακολουθούν 368 υπογραφές].


*****
Για το θέμα προσθέτει ο συνάδελφος blogger (με εντελώς διαφορετική οπτική από της Ιδιωτικής Οδού) κ. Π. Τελεβάντος:

"Είναι δυνατόν ο Σεβασμιότατος Πειραιώς να απέλυσε ιερέα της Μητροπόλεως του επειδή ζήτησε με ένα ευγενέστατο κείμενο προς τα εμπλεκόμενα μέρη (δηλαδή τον Σεβ. Ναυπάκτου και την αδελφότητα της Ιεράς Μονής Μεταμορφώσεως Ναυπάκτου) να λύσουν το πρόβλημα μακριά από τα δικαστήρια και να αποσοβήσουν τη διενέργεια σχίσματος;
Και τι το ανάρμοστο ζήτησε ο π. Γεώργιος ώστε κατέστη άξιος τόσο σοβαρής τιμωρίας;
Μήπως ο π. Γεώργιος θεωρήθηκε ανεπιθύμητος για άλλους άγνωστους σε μας σοβαρούς λόγους;
Αυτός ο λόγος πάντως αν (επαναλαμβάνουμε αν) ευσταθεί δεν είναι λόγος για να απολυθεί ένας κληρικός.
Οι αρχιερείς οφείλουν να απομακρύνουν κληρικούς, οι οποίοι κηρύσσουν αιρέσεις, σκανδαλίζουν με τον αντιχριστιανικό τους βίο ή υιοθετούν νεωτερισμούς απαράδεκτους για ορθόδοξο κληρικό.
Οχι όμως επειδή ζήτησαν να υπάρξει λύση ενός εκκλησιαστικού προβλήματος για να μην προκύψει μεγαλύτερο κακό στην Εκκλησία.
Παρακαλούμε θερμά και υικά τον Σεβασμιότατο Πειραιώς να διευκρινίσει το θέμα για να καθησυχάσει τη συνείδηση όλων μας.
Τα λίγα που γνωρίζουμε για τον Αγιο Πειραιώς δεν μας επιτρέπουν να πιστέψουμε ότι θα ενεργούσε με τον τρόπο που τον κατηγορεί ο κ. Ανδριόπουλος [=Ιδ. Οδός]."


Ο ενορίτης του π. Γ. Δορμπαράκη κ. Π. Μπουμπούλης, μαθηματικός, σχολιάζει στην ανάρτηση του κ. Τελεβάντου:

"...Είμαι χρόνια ενορίτης της Αγίας Παρασκευής. Ποτέ μέχρι σήμερα δεν έχω δει την ενορία σε τέτοια κατάσταση. Ο κόσμος αναστατωμένος, άλλοι οργισμένοι και άλλοι πιο ψύχραιμοι, αλλά κανείς δεν καταλαβαίνει την στάση του Σεραφείμ τόσο ως προς τον αγαπημένο μας παπα-γιώργη όσο και προς την αντιπροσωπεία που στείλαμε για να του μιλήσει. ΔΕΝ θα βρείτε ΟΥΤΕ ΕΝΑΝ που να μιλήσει άσχημα για τον πατέρα Γεώργιο. Πού είναι η χάρη του Θεού σε όλα αυτά λοιπόν; Ή την έχουμε ξεχάσει στη μανία μας να κυνηγήσουμε τους αιρετικούς;"


Και παρακάτω:

"...Ο παπα Γιώργης λοιπόν κάθε άλλο παρά οικουμενιστής είναι. Τα κείμενά του μιλάνε από μόνα τους νομίζω, και πιστεύω ότι εύκολα μπορείτε να το εξακριβώσετε, αν δεν το ξέρετε ήδη. Το ότι έχει καλές σχέσεις βέβαια με όλους οφείλεται στον ήρεμο χαρακτήρα του και στο εκκλησιαστικό του ήθος.
Ένας από τους φόβους των ενοριτών, ήταν ότι το θέμα του πατρός Γεωργίου μπορεί να το εκμεταλευτούν άλλοι κύκλοι που θέλουν για δικούς τους λόγους να ασκήσουν εκκλησιαστική πολιτική. Εμάς βέβαια δε μας ενδιαφέρει αυτό. Είμαστε θλιμένοι γιατί η ενορία μας έχασε ένα μοναδικό στήριγμα (χωρίς να μας έχει δοθεί κάποιος σοβαρός λόγος). Ξέρουμε ότι τίποτα δε μπορεί να αλλάξει σχετικά με αυτό και η μητρόπολη ξέρει ότι εμείς υπακούοντας στο κήρυγμα του πνευματικού μας πατέρα θα κάνουμε τελικά υπακοή. Όμως για να μην φανεί ότι υπάρχει ενοχή αποφασίσαμε να αντιδράσουμε με οποιοδήπουε εκκλησιαστικό τρόπο έχουμε στα χέρια μας. Επιπλέον, πολλοί από εμάς πίστευαν ότι η κατάσταση μπορεί να αναστραφεί.
Αρκεί να σας πω ότι η επιτροπή ενοριτών που πήγε να δει τον σεβασμιώτατο για το επίμαχο θέμα έφυγε με ανοικτό το στόμα από αυτά που άκουσε. Ο μητροπολίτης ισχυρίστηκε ότι κανείς δεν έδιωξε τον παπα-Γιώργη, αλλά εκείνος αποφάσισε μόνος του να παραιτηθεί και κουνούσε επιδεικτικά το χαρτί παραίτησης μπροστά τους. Οι άνθρωποι (ενορίτες επί δεκαετίες από όλες τις κοινωνικές τάξεις) έφυγαν αηδιασμένοι (λυπάμαι που καταφεύγω σε τέτοιους χαρακτηρισμούς αλλά είναι η πραγματικότητα). Όπως έγραψα, ο πατήρ Γεώργιος μένει δίπλα στην εκκλησία, έχει άριστες σχέσεις με τους άλλους ιερείς και με τους ενορίτες και δεν είχε κανένα λόγο να φύγει και να τρέχει από μητρόπολη σε μητρόπολη. Επικαλούμε αυτό το επιχείρημα για όσους δεν γνωρίζουν τον πατέρα Γεώργιο, γιατί εμείς έχουμε το λόγο του για το θέμα αυτό, ο οποίος μας αρκεί.
Η επικοινωνιακή τακτική του σεβασμιώτατου βέβαια δε σταμάτησε εδώ. Μέσω τρίτου (αφού αρνείται να του μιλήσει δια ζώσης παρά τις προσπάθειες του πατρός Γεωργίου) ενημέρωσε τον παπα-Γιώργη ότι αν πάει στη Ναύπακτο και ζητήσει συγνώμη (για τί να ζητήσει συγνώμη αναρωτιέμαι) από τον Άγιο Ναυπάκτου θα ξανασκεφτεί το θέμα. Είναι προφανές βέβαια ότι ο παπα-Γιώργης αφού ανήκει πλέον σε άλλη μητρόπολη δεν θέλησε να μπει στη διαδικασία πολιτικών παιχνιδιών και άφησε το θέμα εκεί.
Όπως φαντάζομαι, η επόμενη πολιτική κίνηση του σεβασμιώτατου είναι να μας πει ότι του έδωσε κάθε ευκαιρία να εξιλεωθεί, αλλά εκείνος δρώντας εγωϊστικά παρέμεινε στην αμετανοησία του.
Η πραγματικότητα στον Πειραιά λοιπόν είναι εντελώς διαφορετική. Ο μητροπολίτης λειτουργεί περισσότερο σαν διευθυντής. Και δεν είναι αυτό το μόνο παράδειγμα δυστυχώς."


"Ν": Απ' αυτή την ασήμαντη και ταπεινή μπλογκονησίδα, παρακαλούμε να ειρηνεύσει η αγία του Χριστού Εκκλησία και κάθε αδικία να αποκατασταθεί.
ΔΕΝ ξέρουμε - και πάλι - τίποτε. Ο Θεός ξέρει την αλήθεια σε όλες της τις λεπτομέρειες. Αλλά συμβαίνουν πολλά και λυπηρά. Η αδικία τραυματίζει τις καρδιές και απομακρύνει τις ψυχές από τον παράδεισο (αλλά τους αληθινούς χριστιανούς, με τη βοήθεια του Χριστού, που Πρώτος αδικήθηκε, τους πλησιάζει στον παράδεισο). Ο Θεός να μας ελεήσει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου