ΓΡΑΙΚΟΛΑΤΙΝΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ ΤΗΣ ΑΙΡΕΣΗΣ,ΡΑΓΙΑΔΕΣ ΕΚΠΟΙΗΤΕΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ
ΓΡΑΙΚΟΛΑΤΙΝΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ ΤΗΣ ΑΙΡΕΣΗΣ,ΡΑΓΙΑΔΕΣ ΕΚΠΟΙΗΤΕΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ
Είναι κάποιοι Οικουμενιστές, που ερωτοτροπούν με τους αιρετικούς.
«Γραικολατίνους» τους ονομάζει ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός. «Φευκτέον
αυτούς», λέγει. Να τους αποφύγουμε. Να μη τους ακολουθήσουμε στη σφαλερή
τους πορεία. Είναι οι μοντέρνοι και φιλελεύθεροι ορθόδοξοι! Είναι οι
συνθηκολόγοι της Πίστης. Είναι οι ενδοτικοί και «ενωτικοί
Γραικολατίνοι», έτοιμοι πάντα να ξεπουλήσουν τα ιερά και όσια της
Ορθοδοξίας. Στ' όνομα, τάχα, της αγάπης, είναι πρόθυμοι να πέσουν και να
προσκυνήσουν τους αιρετικούς. Είναι πρόθυμοι να πουλήσουν τα πρωτοτόκια
της ευλογημένης Ορθοδοξίας, αντί «πινακίου φακής»! Δεν τους είναι
δύσκολο να επαναλάβουν νέες προδοτικές «ενωτικές» Φερράρες και
Φλωρεντίες. «Υπέρ της των πάντων ενώσεως» εύχεται και παρακαλεί η
Εκκλησία μας. Την ενότητα και ένωση των Εκκλησιών ποθούμε βαθύτατα όλοι
και προσευχόμαστε και την επιζητούμε. Ποτέ, ωστόσο, υποταγή στους
ετερόδοξους. Προϋπόθεση για την ένωση, είναι η επιστροφή των πλανεμένων
στην Ορθόδοξη Εκκλησία, την Εκκλησία των Αποστόλων και της Παραδόσεως.
Ή
ένωση είναι ανέφικτη, δίχως την άρση των διαφορών. Θεία Κοινωνία από
«κοινό Ποτήριο» τότε μόνο είναι δυνατή, σαν υπάρξει δογματική
ενότητα.Όπως είπε ο αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης Νείλος Καβάσιλας,σαν
απομακρυνθεί η αιτία, τότε μονάχα είναι δυνατό να έχουμε την ελπίδα για
ειρήνη και ενότητα, σαν όμως η αιτία εξακολουθεί να υπάρχει, τότε
μάταιη κάθε προσπάθεια...Αλλά και ο πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως
Ιερεμίας ο Β', απάντησε στους Βυττεμβεργίους Λουθηρανούς θεολόγους:
«Μηδέν παρά τα διατεταγμένα τοις ιεροίς Αποστόλοις και ταις αγίαις
Συνόδοις μεταχειρίζεσθαι η φρονείν. Ο γαρ τούτον τον όρον φνλάττων
ορθώς, συγχορευτής ημίν εσται, συγκοινωνός και ομόπιστος. Ο γαρ τους
προειρημένους κανόνας απαναινόμενος και κατά των Αποστόλων όμοσε χωρών
και κατά των Αγίων αναίδην φερόμενος Αποστόλων, τίνα αν σχοίη προς ημάς
κοινωνίαν; Τις δέ μερίς μεθ' ημών έσται τούτω;» Τίποτε λέγει, δεν
πρέπει να παραδεχόμαστε και δεχόμαστε, ούτε να φρονούμε, αντίθετα απ'
όσα διατάξανε οι Απόστολοι και οι άγιες Σύνοδοι. Γιατί, όποιος φυλάσσει
τούτο τον όρο, θάναι φίλος και σύντροφος μαζύ μας και θάχει την ίδια
πίστη με μας. Μα όποιος αρνείται τους όρους τούτους κι' ορμά ενάντια
στους Αποστόλους και ανεμπόδιστα, ποιά επικοινωνία θα μπορούσε νάχει με
μας; Ποιό μερίδιο και ποιά συμμετοχή θάχει τούτος ο άνθρωπος μαζύ μας;
* Γέρων Φιλόθεος Ζερβάκος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου